Rolul preşedintelui consiliului judeţean
(1) Preşedintele consiliului judeţean reprezintă judeţul în relaţiile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele fizice şi juridice române şi străine, precum şi în justiţie.
(2) Preşedintele consiliului judeţean răspunde în faţa alegătorilor de buna funcţionare a administraţiei judeţene.
(3) Aparatul de specialitate al consiliului judeţean este subordonat preşedintelui consiliului judeţean.
(4) Preşedintele consiliului judeţean asigură respectarea prevederilor Constituţiei, punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotărârilor consiliului judeţean, precum şi a altor acte normative.
Atribuţiile preşedintelui consiliului judeţean
(1) Preşedintele consiliului judeţean îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele categorii principale de atribuţii:
a) atribuţii privind funcţionarea aparatului de specialitate al consiliului judeţean, a instituţiilor publice de interes judeţean şi a societăţilor şi regiilor autonome de interes judeţean;
b) atribuţii privind relaţia cu consiliul judeţean;
c) atribuţii privind bugetul judeţului;
d) atribuţii privind relaţia cu alte autorităţi ale administraţiei publice locale;
e) atribuţii privind serviciile publice de interes judeţean;
f) alte atribuţii prevăzute de lege.
(2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a), preşedintele consiliului judeţean:
a) întocmeşte şi supune spre aprobare consiliului judeţean regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia, organigrama, statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului de specialitate, precum şi ale instituţiilor publice de interes judeţean şi ale societăţilor şi regiilor autonome de interes judeţean;
b) numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean şi pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean.
(3) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), preşedintele consiliului judeţean:
a) conduce şedinţele consiliului judeţean şi dispune măsurile necesare pentru pregătirea şi desfăşurarea în bune condiţii a acestora;
b) prezintă consiliului judeţean, anual sau la cerere, rapoarte cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor sale şi a hotărârilor consiliului judeţean.
(4) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. c), preşedintele consiliului judeţean:
a) exercită funcţia de ordonator principal de credite;
b) întocmeşte proiectul bugetului judeţului şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune spre aprobare consiliului judeţean, în condiţiile şi la termenele prevăzute de lege;
c) urmăreşte modul de realizare a veniturilor bugetare şi propune consiliului judeţean adoptarea măsurilor necesare pentru încasarea acestora la termen;
d) iniţiază, cu aprobarea consiliului judeţean, negocieri pentru contractarea de împrumuturi şi emisiuni de titluri de valoare în numele judeţului.
(5) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. d), preşedintele consiliului judeţean:
a) îndrumă metodologic, prin aparatul de specialitate al consiliului judeţean, activităţile de stare civilă şi autoritate tutelară desfăşurate în comune, oraşe şi municipii;
b) poate acorda, fără plată, prin aparatul de specialitate al consiliului judeţean, sprijin, asistenţă tehnică, juridică şi de orice altă natură, consiliilor locale sau primarilor, la cererea expresă a acestora.
(6) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. e), preşedintele consiliului judeţean:
a) coordonează realizarea serviciilor publice de interes judeţean furnizate prin intermediul aparatului de specialitate al consiliului judeţean sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice de interes judeţean;
b) ia măsuri pentru organizarea executării şi executarea în concret a activităţilor din domeniile prevăzute la art. 173 alin. (5) şi (6);
c) ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului furnizării serviciilor publice de interes judeţean prevăzute la art. 173 alin. (5) şi (6), precum şi a bunurilor din domeniul public şi privat al judeţului;
d) emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa, prin lege;
e) coordonează şi controlează organismele prestatoare de servicii publice de interes judeţean, înfiinţate de consiliul judeţean şi subordonate acestuia;
f) coordonează şi controlează realizarea activităţilor de investiţii şi reabilitare a infrastructurii judeţene.
(7) Preşedintele consiliului judeţean poate delega, prin dispoziţie, atribuţiile prevăzute la alin. (6) vicepreşedinţilor, conducătorilor compartimentelor funcţionale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, secretarului general al judeţului, precum şi conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean. Prevederile art. 157 se aplică în mod corespunzător.
(8) În situaţii de urgenţă sau de forţă majoră, preşedintele consiliului judeţean, în calitatea sa de vicepreşedinte al comitetului pentru situaţii de urgenţă, colaborează cu prefectul judeţului.
(9) Preşedintele consiliului judeţean poate fi membru în autoritatea teritorială de ordine publică.
Exercitarea temporară a atribuţiilor preşedintelui consiliului judeţean
(1) În caz de vacanţă a funcţiei de preşedinte al consiliului judeţean, de suspendare a mandatului preşedintelui consiliului judeţean, precum şi în situaţiile de imposibilitate de exercitare a mandatului, atribuţiile acestuia sunt exercitate de drept de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de consiliul judeţean, prin vot secret, cu majoritate absolută, cu respectarea drepturilor şi obligaţiilor corespunzătoare funcţiei de preşedinte al consiliului judeţean.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), consiliul judeţean poate delega, prin hotărâre, din rândul membrilor săi, un consilier judeţean care îndeplineşte temporar atribuţiile vicepreşedintelui consiliului judeţean, cu respectarea drepturilor şi obligaţiilor corespunzătoare funcţiei. Pe perioada exercitării funcţiei de vicepreşedinte al consiliului judeţean, consilierul judeţean beneficiază de o unică indemnizaţie lunară egală cu cea a funcţiei de vicepreşedinte al consiliului judeţean.
(3) Consiliul judeţean poate hotărî retragerea delegării consilierului judeţean care îndeplineşte temporar atribuţiile vicepreşedintelui consiliului judeţean desemnat în condiţiile alin. (2) înainte de încetarea situaţiilor prevăzute la alin. (1).
(4) În situaţia în care sunt suspendaţi din funcţie, în acelaşi timp, atât preşedintele consiliului judeţean, cât şi vicepreşedinţii consiliului judeţean, precum şi în situaţiile de imposibilitate de exercitare de către aceştia a mandatului, consiliul judeţean deleagă un consilier judeţean care îndeplineşte atât atribuţiile preşedintelui consiliului judeţean, cât şi pe cele ale vicepreşedinţilor consiliului judeţean, până la încetarea situaţiei respective, cu respectarea drepturilor şi obligaţiilor corespunzătoare funcţiei de preşedinte al consiliului judeţean. Pe perioada exercitării atribuţiilor de preşedinte al consiliului judeţean, precum şi de vicepreşedinte al consiliului judeţean, consilierul judeţean beneficiază de o unică indemnizaţie lunară egală cu cea a funcţiei de vicepreşedinte al consiliului judeţean.
(5) Dacă devin vacante, în acelaşi timp, atât funcţia de preşedinte al consiliului judeţean, cât şi cea de vicepreşedinţi ai consiliului judeţean, consiliul judeţean alege alţi vicepreşedinţi ai consiliului judeţean în condiţiile art. 188, prevederile alin. (1) şi (3) aplicându-se până la alegerea unui nou preşedinte al consiliului judeţean.
An | Nume și Prenume | Declarația de avere | Declarația de interese |
---|---|---|---|
2004 | MARIN GH. IONICĂ | Vizualizare | Nu există fișiere |
2005 | JENEL COPILĂU | Vizualizare | Vizualizare |
2006 | JENEL COPILĂU | Vizualizare | Nu există fișiere |
2008 | JENEL COPILĂU | Vizualizare | Vizualizare |
2008 | PAUL SĂNESCU | Vizualizare | Vizualizare |
2009 | PAUL SĂNESCU | Vizualizare | Vizualizare |
2010 | PAUL SĂNESCU 05-05-2010 | Vizualizare | Vizualizare |
2010 | PAUL SĂNESCU 06-10-2010 | Vizualizare | Vizualizare |
2011 | PAUL SĂNESCU | Vizualizare | Vizualizare |
2012 | PAUL SĂNESCU | Vizualizare | Vizualizare |
2013 | PAUL SĂNESCU | Vizualizare | Vizualizare |
2014 | PAUL SĂNESCU | Vizualizare | Vizualizare |
2015 | PAUL SĂNESCU | Vizualizare | Vizualizare |
2016 | PAUL SĂNESCU | Vizualizare | Vizualizare |
2023 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2020 | OPRESCU O. MARIUS 11-11-2020 | Vizualizare | Vizualizare |
2016 | OPRESCU O. MARIUS 15-07-2016 | Vizualizare | Vizualizare |
2022 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2021 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2020 | OPRESCU O. MARIUS 11-11-2020 | Vizualizare | Vizualizare |
2020 | OPRESCU O. MARIUS 10-06-2020 | Vizualizare | Vizualizare |
2019 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2018 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2017 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2016 | OPRESCU O. MARIUS 14-06-2016 | Vizualizare | Vizualizare |
2015 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2014 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2013 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2012 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2011 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2010 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2009 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2008 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2024 | OPRESCU O. MARIUS | Vizualizare | Vizualizare |
2024 | OPRESCU O. MARIUS – 30 de zile de la încetare | Vizualizare | Vizualizare |
2024 | OPRESCU O. MARIUS – 30 de zile de la numire | Vizualizare | Vizualizare |
An | Nume și Prenume | Declarația de avere | Declarația de interese |
Dată început | Dată sfârșit | Președinte | Fișier |
---|---|---|---|
01/01/2022 | 31/12/2022 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
01/01/2021 | 31/12/2021 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
01/01/2020 | 31/12/2020 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
01/01/2019 | 31/12/2019 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
01/01/2018 | 31/12/2018 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
01/01/2017 | 31/12/2017 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
01/01/2016 | 31/12/2016 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
01/01/2015 | 31/12/2015 | PAUL STĂNESCU | Vizualizare |
01/01/2014 | 31/12/2014 | PAUL STĂNESCU | Vizualizare |
01/01/2013 | 31/12/2013 | PAUL STĂNESCU | Vizualizare |
01/01/2012 | 31/12/2012 | PAUL STĂNESCU | Vizualizare |
01/01/2011 | 31/12/2011 | PAUL STĂNESCU | Vizualizare |
01/01/2010 | 31/12/2010 | PAUL STĂNESCU | Vizualizare |
01/01/2009 | 31/12/2009 | PAUL STĂNESCU | Vizualizare |
01/01/2008 | 31/12/2008 | PAUL STĂNESCU | Vizualizare |
01/01/2023 | 31/12/2023 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
01/01/2024 | 31/12/2024 | MARIUS OPRESCU | Vizualizare |
Dată început | Dată sfârșit | Președinte | Fișier |
Consiliul Județean Olt
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to